Awesome Followers

Thanks for visiting my silly-billy blog. Thanks a lot for following and reading. Much love from me, Sya ♥

Thursday, 23 June 2011

Verona - Romeo & Juliet

Hey dearest ! tengok tajuk entry kali ni - ROMEO and JULIET. Okay, aku bukan nak cerita pasal Romeo and Juliet sangat. Nak tahu cerita pasal ape? Bace sampai habis okey! :D

Dekat dunia ni, ada satu tempat dimana lahirnya kisah cinta antara Romeo & Juliet. Tempat tu ada dekat Italy. Berdekatan dengan Venice iaitu dekat sebuah tempat yang aman damai lagi tenteram yang bernama Verona. Verona ni merupakan bandar yang kurang sesak macam Venice, so memang ramai pelancong suka pergi sana untuk mendapatkan holiday yang tenang. Bila sampai je dekat Verona, tempat wajib yang mesti kita lawati ialah rumah Julie terutamanya ruang balkoni rumah tersebut. Di situlah Romeo & Julie melakar bibit-bibit cinta. (Aicehh) Rumah Julie tu dikatakan dibina pada sekitar abad ke-13. And, base on apa yang aku pernah baca, rumah Romeo tak jauh dengan rumah Julie.
# Ni lah panorama Verona. Cun gila lah !


# Balkoni rumah Juliet yang Romeo selalu datang. Nak bergambar kat balkoni tu ala-ala Juliet boleh tak, I'm so jealous with this place. =.=


# Patung Juliet yang half naked. Based on apa yang aku baca lah kan, mengikut kepercayaan orang sana, sesiapa yang memegang right breast patung Juliet ni, akan mendapatkan cintanya. (Ecehh, macam tu pulak kepercayaan dorang ni ==")


# Dekat sana, ada satu wall ni, pengunjung semua lekatkan love note dorang pakai chewing gum. Um, nanti aku pergi sana, aku pun nak lekat jugak lah love note -> I love Ezarizal Hakimi. Huhu !

Haihh entah tercapai ke tak angan-angan aku nak pergi Italy bila besar nanti kan. Kalau tercapai, alangkah indahnya hidup. (Ecehh) And pernah suatu ketika dahulu, aku dengan kawan-kawan aku - Shikin, Atyra, Yai and yang lain semua pernah cakap pasal bila besar nanti nak pergi honeymoon dekat Venice lepas baca buku pasal wonder of the world kot (not so sure). Gedik kan , kecil-kecil lagi dah pandai cakap pasal honeymoon semua, tak boleh bla. Huhu! Tapi standard lah tu kalau sekali sekala berangan jauh sangat. Haha!

# Aww , so sweet ! haha ! XD
Kbye readers :)
Photobucket

No comments:

Post a Comment