Awesome Followers

Thanks for visiting my silly-billy blog. Thanks a lot for following and reading. Much love from me, Sya ♥

Tuesday, 6 September 2011

Kemon lah guys, JADI COOL !

Assalamualaikum ! 
Benvenuti nel mio blog ! xD *check lah kat google translate yee. hehe :)

Dah 2 hari tak update belog buruk ni. Rindu saya tak? hihi ! :D Sekarang ni dah start sekolah balik. So rutin macam biasa , dah start bangun pukul 6 pagi, menapak ke sekolah and study.
Lagipun sekarang ni tengah minggu TRIAL SPM ! So gud luck to all my seniors ! :)

Hey ada cerita lah ! xD

Aku ter-seru untuk mengekspresikan sesuatu yang bermain dekat playground fikiran aku ni. So here it goes ! 

WHAT IS COOL ?
Yeah baby, YOU ARE COOL !

COOL is sejuk ~ (lawak jap, gelak lah! hehe) 

COOL PERSON is........... ??
For me, the meaning of cool person is someone that always chill with their things in their on way, kind and nice. :) Agree? Haa? tak setuju? K fine, kau pulak cerita kat sini apa cool person bagi kau. Hehe :) Lek bro, lain orang lain pendapat. :D

Ada certain people bila kita pandang dia, kita rasa camni -
"Wahh, macho !"  "Muka dia ni muka baik kan."  "Tengok tu, dia wat lek je, takde kecoh pun masuk majalah Yezz!
Ekspresi nampak laki cool, XD

Ada certain people akan terima pandangan camni pula di mata antarabangsa kite -
"Dah lah buat kecoh, bajet handsome pulak tu!"  "Eee, mulut cam longkang, nak mengejek orang je yang dia tau!" Macam-macam lagi la kan, aku tak reti nak bermonolog ni. Hehe :)
Ekspresi nampak laki poyo, XD


Okay fine, aku ada sikit information untuk korang yang nak aku pandang diri korang yang berharga tu as a really COOL person. Aku tau, korang mesti nak aku monolog dalam hati macam ni kan - "Aww, cool nya dia! I like ! I like !" So korang kena baca ni, scroll sampai habis kay :D

Dearest Want-To-Be-Cool-Person,

1. Jadilah diri sendiri. 
Yang ini penting ! Memang lah jadi diri sendiri tapi jadilah yang baik. Kalau korang tu jenis mulut bising, mulut kecoh, cuba pandai control sikit mulut tu, kecoh pada masa yang sesuai. Kalau tiap-tiap masa nak kecoh, nak bising, orang lain rasa tak selesa so korang akan di-reject untuk terima tittle COOL PERSON.
Myself? Ceria dan pemalu ~

2. Senyum ~ Tak perlu kata apa-apa ! :)
Misal lah korang ni senior dekat sekolah, mesti lah ada antara orang yang kenal y'all kan. Then kalau nampak anyone tak kira lah junior, cuba jangan nak masam muka je, senyum lah sikit walaupun macam kenal tak kenal je, kasi nampak gigi putih ber-colgate tu. :D Dekat sekolah kan selalu ada tittle BUDAK HOT SEKOLAH. Walaupun diri korang tu tak dapat tittle tu, at least bila buat apa aku cakap ni, gerenti korang dapat tittle BUDAK COOL dalam diam. Hee :)
Awak senyum, saya senyum :D

3. Jangan sombong.
Seriously lah kawan, jangan nak hidung tinggi kalau nak jadi cool. Aku tahu hidung kau mancung tapi tak payah lah nak meninggikan hidung pulak. Hee :) Lek la, kalau kita sombong, orang tak suka. So jadi lah friendly sikit. Tak ada orang yang menyampah dengan orang yang friendly ni unless korang over acting with your friendliness. :D
Hidung saya tak mancung macam Amir Khan, XD

4. Jangan buat masalah
Eleh, baru orang usha sikit dah tak puas hati, ajak fight, maki-maki konon. Hello, ingat orang suka ke pandang orang yang macam tu? So, nak jadi cool kena jadi budak baiklah. :]
Peace babe, no war ! Saya budak baik :]

5. Cuba jadi kemas sikit boleh tak, jangan ingat sakai tu lawa. 
Orang suka pandang mereka yang kemas. Meski pun bukannya berbaju PDI, berseluar jeans Calvin Klein, ber-handbag Bonia, ber-make up MAC, berbaju dalam ROXY (HAHA xD), at least pakaian tu biarlah kemas, brand tu tak penting pun kan. Nowdays ramai yang berfesyen macam culture shock. Muka melayu tulin, pakai baju maximum tak cukup kain sebab nak ikut ikon fashion idaman tu. Haiyoo, malu la. TAK COOL macam tu ! Nak me-lawa or nak meng-handsome-kan diri, biarlah kena pada caranya. :)

6. Aku ada ni, kau ade ke?
Tolong lah jangan nak show off. Apa yang korang dapat dengan nak show off stuff korang such as DSLR, Ipad, Iphone and sort of. Buat biasa je la. :)
Aku ada YEZZ! kau ade ke, hehe~

7. HUMOR ! :D
Pandai bermain dengan humor diri sendiri. I mean kan, pandai kawal situation masa lawak or masa marah. Pandai lah kawal emosi bila depan orang. :)
Emosi bagaikan khayalan :)

8. Kau ni buat aku rasa teruk , ishk !
Kay nak jadi COOL, jadi lah SMART. No one is STUPID in this world. Setiap orang ada kelebihan masing-masingkan, gunakan sebaiknya. Isi lah sikit memory card dekat otak korang tu dengan informasi latest or UTD (UpToDate). 
Aku tahu kau pandai, jangan lah buat aku rasa down, tak nak kawan baru tau, hee :D

Y'all ada ciri-ciri COOL PERSON kat entry ni tak? Kalau ada, cuba bayangkan Sya cakap kat depan y'all macam ni - "Wahh, awak ni COOL lah!" . Dah try? Okay bagus. :D

A lot more to share, tapi nanti entry jadi panjang and korang jadi penat nak scroll down, betul tak? Hehe :) For sure, korang boleh fikir sendiri apa yang terbaik untuk diri sendiri. Pandangan orang tu perlu difikirkan juga, jangan nak buat tak hirau sangat.

TUTTI FRUITTI Bdr. Sri Permaisuri ! COOL ! XD haha :]

Baca Yezz mag. COOL ! xD hahaha :]


BE COOL, U CAN MAKE IT TO BE HOT PERSON. :)


# peace :]

No comments:

Post a Comment